Jak działa marketing bezpośredni?

Marketing bezpośredni to skuteczna i powszechnie wykorzystywana forma promocji marki oraz dotarcia do klienta w celu wygenerowania u niego potrzeby zakupu. Jak właściwie działa taki marketing? Jak sama nazwa wskazuje polega on na bezpośrednim dotarciu z komunikatem do klienta jako jednostki, dzięki czemu przekaz jest bardziej zindywidualizowany i zwiększamy w ten sposób szansę na konwersję. Takie działania mają doprowadzić do wygenerowania bezpośredniej odpowiedzi klienta na nasze wezwanie do działania. Może to być między innymi zakup, zapis do naszej bazy kontaktów, inicjacja kontaktu telefonicznego lub udanie się klienta do punktu stacjonarnego marki.

Wyróżniamy kilka sposóbów komunikacji bezpośredniej na linii marka – klienta, a każdy z nich będzie działał w trochę inny sposób. Z marketingu bezpośredniego bardzo często korzystają firmy, które mają katalogi produktowe i stawiają na sprzedaż wysyłkową. Wówczas informacjami w katalogu zwiększymy zainteresowanie konsumenta oraz zachęcimy go do dokonania zamówienia. Indywidualizacja kontaktu w marketingu bezpośrednim pomaga nam w stworzeniu spersonalizowanej oferty, która precyzyjnie trafia w potrzeby jednostki. Dzięki temu znacznie zwiększamy szansę na osiągnięcie swojego celu sprzedażowego.


Dlaczego marketing bezpośredni jest skuteczny?

Marketing i sprzedaż opierają się przede wszystkim na zaufaniu. Zastosowanie technik i narzędzi marketingu bezpośredniego pomaga nam w zbudowaniu większego zaufania wobec naszej marki, a indywidualizacja kontaktu sprawia, że klienci czują się bardziej docenieni. Niezależnie od tego, czy mówimy o komunikacji tradycyjnej, mailu czy też reklamie produktowej w formie baneru online, taki przekaz ma trafić w konkretną potrzebę lub zainteresowanie klienta. Dobre sprofilowanie grupy docelowej pomagą nam zwiększyć efektywność prowadzonych działań, ponieważ komunikaty od razu będą trafiały do kwalifikowanego klienta.

Po zwiększeniu zaufania i rozbudzaniu potrzeby, a wielokrotnie również po zbiciu obiekcji i obaw klientów, powinien nastąpić zakup. Skuteczna formą komunikacji bezpośredniej jest mailing, dlatego warto od samego początku budować bazę kontaktów mailingowych z możliwością prowadzenia do nich komunikacji marketingowej. W przypadku dotychczasowych klientów koniecznie zadbajmy również o historię zakupów, do której będziemy mogli się odnieść. Marketing bezpośredni jest skuteczny i dość tani, dlatego warto z niego korzystać.